Tuntikuvaukset

Alta löytyy Malm Areenan omien tuntien kuvaukset ja ohjaajatiedot aakkosjärjestyksessä. Lukujärjestyssivulta löytyy visuaalisemmin, miten tunnit sijoittuvat viikkokalenteriin.

Aamun kahvakuula ke klo 7 - 7:45

Alkulämmittelyn jälkeen tehdään kahvakuulalla helppoja liikesarjoja. Monipuolinen koko kehoa vahvistava tunti. Lihasvoima ja aerobinen kunto kasvavat tällä tunnilla.Saat koko päiväksi hyvää energiaa. Sopii kaikille, myös aloittelijoille.

Ohjaajana Satu Nieminen.

Babybic ti klo 10:30 - 11:20

Äideille suunnattua lihaskuntojumppaa, johon voit ottaa vauvasi mukaan. Tunnilla tehdään liikkeitä sekä seisten, että lattialla käyttäen mm. vauvan painoa lisäpainona liikkeissä. Tunnille kannattaa ottaa myös kantoreppu mukaan. Suositusikä vauvalle 3kk eteenpäin (kannattelee päätä). Tunnin kesto optimoitu vauvojen jaksamiseksi 50 minuuttiin.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä.

Crosstraining to klo 18 - 19

Haasta itsesi joka viikko! Crosstraining on sekoitus voima, kestävyys ja taitoharjoittelua. Tunneilla kehität fyysisiä ominaisuuksiasi kokonaisvaltaisesti valmentajan johdolla ja ryhmässä treenaten saat voimaa ja tsemppiä myös muilta. Tunneilla liikkeet perustuvat paljon perusliikemalleihin; kyykkyihin, vetoihin ja punnerruksiin. Tunti soveltuu kaikentasoisille, Crosstrainig tunti on erinomainen voimaharjoitus mm. kestävyyslajien kuntoilijoille. Maanantain tunti on voimapainotteinen ja torstain tunti on sykkeennosto- sekä taitopainotteinen.

Ohjaajana Ville Siukkola.

Hartia - selkäjumppa to 19:30 - 20:30

Lempeän tehokas jumppatunti, jossa vahvistetaan ja huolletaan erityisesti selän, niskan sekä hartioiden seutua. Jumppa sopii loistavasti esimerkiksi näyttöpäätetyöskentelijöille ja heille, joilla selkä-hartiaseudulla on kireyksiä. Tunnilla tehdään helppoja liikkeitä pääasiassa kehonpainolla.

Ohjaajana Pihla Neuvonen

Kahvakuula jatkotunti ma klo 19 - 20

Tämä kahvakuulatunti on tarkoitettu jo pidempään kuulailleille, jotka hallitsevat jo perusasiat.

Ohjaajana tunnilla Kari Saarinen

Kahvakuula perustunti ma klo 18 - 19 ja pe 18 - 19

Tämä kahvakuulatunti on tarkoitettu peruskurssiksi niille, jotka eivät aiemmin ole lajia harrastaneet tai ovat vain vähän aikaa kuulailleet.

Ohjaajana tunnilla Kari Saarinen.

Kahvakuula kuntopiiri su klo 18 - 19

Tunnilla tehdään kiertoharjoitteluna aikaa vastaan sykettä ja lihasvoimaa nostattavia liikkeitä. Käytetään omaa kehoa ja erilaisia painoja hyväksi. Koska teemme aikaa vastaan, emmekä toistoina, niin jokainen voi tehdä oman kuntonsa mukaan. Sopii kaikille. Liikkeissä käytetään myös vaihtoehtoliikkeitä, joten voit tehdä todella kovan treenin tai vähän kevyemmän.

Ohjaajana Satu Nieminen.

LatinoMix ke klo 19:30 - 20:30

LatinoMix tunneilla opit tanssimaan soolona salsaa ja reggaetonia. Tunneilla opetellaan soolosalsan ja reggaetonin askelia, joita tehdään yhdessä koreografioita. Monet eri harjoitukset kehittävät kehosi liikkuvuutta ja koordinaatiota. Tämä taso on sopiva kaikille.

Ohjaajana Silvio Jesús Quevedo Vázquez.

Lihaskuntoa ja venyttelyä ti klo 18:30 - 19:30

Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä kehon omaa painoa käyttäen keskittyen erityisesti keskivartaloon. Liikkeet ovat helppoja ja sopivat hyvin myös aloittelijoille. Tunnin lopuksi pitkät venyttelyt.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä.

Liikkuvuus ja venyttely pe klo 11 - 12

Tunti sisältää alkulämmittelyt, liikkkuvuusharjoituksia ja venyttelyjä. Erittäin mukava kehonhuoltotunti.

Ohjaajana Reetta Grönfors.

Liikuntaa perheille ja lapsille kuun eka la 10 - 12

Malm Areenan perheliikunta tarjoaa yhteisiä liikuntaelämyksiä ja laatuaikaa lasten kanssa! Myös kouluikäiset lapset voivat tulla yksin tai kaverin kanssa liikkumaan.

Perheliikunnassa voi kokeilla eri lajeja salibandysta sulkapalloon ja pehmotenniksestä pallotteluihin. Tai lapsi voi taiteilla temppuradalla, hyppiä pomppupatjalla ja aikuinen kuntoilla kahvakuulalla tai jumppapallolla.

Perheliikunnassa annamme vinkkejä eri liikuntamuodoista, ohjaamme hippoja ja muuta yhteistoimintaa, mutta mahdollista on touhuilla ja nauttia liikunnan riemusta ihan vain itsenäisestikin.

Perheliikuntaan voi tulla vanhempi, isovanhempi, kummi tai kaveri yhdessä lapsen kanssa.

Syksyn 2017 perheliikuntakerrat:

la 2.9.17 klo 10-12

la 7.10.17 klo 10-12

la 4.11.17 klo 10-12

la 2.12.17 klo 10-12

Muokkaus ti klo 8:15 - 9:15 ja ke 17:30 - 18:20

Muokkaus on ilman hyppyjä tehtävä, kaikille sopiva lihaskuntotunti. Tunti tehdään pääasiassa ilman apuvälineitä, joten oman kehon hallinta kehittyy lihaskuntoa vahvistettaessa.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä

Pilates ke klo 8 - 9, su klo 17 - 18 ja 18:10 - 19:10

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä harjoitusohjelma 1900 luvun alussa, jossa vahvistetaan keskivartalon syviä tukilihaksia. Harjoituksissa käytetään hengitystekniikkaa apuna. Liikkeet tehdään mattoliikkeinä rauhallisesti ja keskittyneesti.

Sopii kaikille.

Ohjaajana Satu Nieminen.

Seniorijumppa ti klo 9:30 - 10:20

Kevyttä kuntoliikuntaa erilaisia välineitä apuna käyttäen (mm. kahvakuula, kepit, jumppapallo, steppilaudat). Jokainen tunti toteutetaan ryhmän kunnon ja kykyjen mukaan. Tunti ei sisällä hyppyjä, eikä nopeita liikkeitä.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä.

Taaperobic ti klo 17:30 - 18:25

Jumppaa äideille ja taaperoikäisille. Tunnilla sekä äidit että lapset pääsevät liikkumaan. Tunti sisältää lihaskunto-osuuden äideille sekä erilaisia ratoja ja leikkejä yhdessä lapsen kanssa. Suositusikä taaperoille 1 – 2 vuotta.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä.

Varttuneiden lihaskunto ma klo 13-14

Ikääntyneille suunnattu kuntosalivuoro, jossa tutustutaan kuntosaliharjoitteluun jokaisen oman tason ja lähtökohdan mukaan. Kuntosalilla on ohjaaja paikalla, ja tunnilla tehdään harjoituksia sekä yhdessä kiertoharjoitteluna, sekä tarvittaessa yksilöllistä opastusta.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä.

Zumba ke klo 18:30 - 19:30

Zumba® Fitness – Liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Se on kaloreita kuluttava mukaansatempaava fitness-tanssitunti. ZUMBAN kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa. Treenatessa, vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa, arjen huolet unohtuvat.

ZUMBA-tunnin jälkeen olet aina hyväntuulinen ja energinen. Tunnin aikana yhdistellään useita musiikki- ja tanssityylejä, joista kootaan dynaaminen, innostava ja tehokas paketti. ZUMBASSA hyödynnetään aerobicille tunnusomaista intervalli- ja kestävyysharjoittelua, jolla saadaan maksimoitua kehon kaloreiden kulutus ja rasvanpoltto. Siihen yhdistetään helppoja tanssiaskelia vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin. Jokainen tunti on ainutlaatuinen ja hauska. Uskomme, että se motivoi ja kannustaa sinua tulemaan ZUMBA-tunnille yhä uudestaan ja uudestaan.

ZUMBA sopii sekä vasta-alkajille että pidempään liikuntaa harrastaneille.

Ohjaajana Silvio Jesús Quevedo Vázquez.

Äitien liikuntaryhmä ke klo 10 - 11

Äideille suunnattu liikuntaryhmä, johon myös vauvat ovat tervetulleita mukaan. Tunneilla kokeillaan erilaisia liikuntalajeja (mm. HIIT, kahvakuula, frisbeegolf, rapputreenit, pallopelit) ryhmäläisten toiveita kuunnellen ja mikä parasta, saat liikunnan kautta uusia samanlaisessa elämäntilanteessa olevia ystäviä. Mahdollisuus myös kuntotesteihin, sekä tarvittaessa asiaa ravitsemuksesta.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä.