Kurssit kevät 2019

Ilmoittautuminen kevään 2019 ryhmäliikuntakursseille

Kurssien ilmoittautuminen nettiajanvarauksessa avataan perjantaina 30.11. iltapäivällä! Muista ilmoittautua sekä ykkös- että kakkoskursseille, jos molempiin mukaan haluat.

Aikuisten kursseille ilmoittautuminen tapahtuu netissä ajanvarausjärjestelmämme kautta ilmoittautumalla ensimmäiselle kurssikerralle: https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ Ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen kurssin alkamista!

Ilmoittautuminen Parkour- ja Cheerleading-kursseille tapahtuu erillisen netti-ilmoittautumislomakkeen kautta.

Parkour-kurssin ilmoittautumislomake

Cheerleading-kurssin ilmoittautumislomake

Kurssit toteutuvat, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut.

Mikäli ilmoittaudut tammikuun loppuun mennessä jonkun tunnin sekä ykkös- että kakkoskurssille, saat kakkoskurssin kurssimaksusta 10% alennuksen. Muista mainita alennuksesta kakkoskurssia maksaessasi!

Jos et pääsekään jollekin kurssikerralle

Mikäli et pääse osallistumaan jollekin kurssikerralle, voit korvata sen haluamanasi aikana kuntosalilla. Korvaus voi olla myös mahdollista jollakin toisella kurssilla, mikäli siellä on tilaa. Sovi aina korvauskerrasta ajoissa toimistomme kanssa, niin varmistetaan mukaan mahtuminen ja avaimen toimiminen!

Kevään 2019 ryhmäliikuntakurssit

Klikkaamalla kurssin nimeä, saat avattua kurssikuvauksen.

Bootcamp

Bootcamp on kokonaisvaltainen koko kehon tunti, jossa syke nousee varmasti.  Tunnilla tehdään helppoja punnerruksia, askelkyykkyjä, hyppyjä, heitellään ja viskotaan kuntopalloja ja pistetään kroppa koville.

Tunti sopii kuitenkin kaiken ikäisille ja kuntoisille, koska jokainen tekee liikkeet ja toistot oman kuntonsa mukaan.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Maanantaisin klo 18 – 19. Kurssit 9 kertaa.

1. kurssi 7.1. – 11.3.19, ei 25.2., 2. kurssi 18.3. – 20.5.19, ei 22.4.

Hinta: 75,- / 55,- *

Osallistujamäärä: 10 – 20. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Cheerleading harraste

Cheerleading -kurssille ovat tervetulleita niin uudet lajista kiinnostuneet kuin vanhatkin lajista innostuneet 8-13 vuotiaat. Kurssilla teemme cheerleadingin osa-alueista akrobatiaa, hyppyjä, stuntteja sekä pyramideja (nostoja) taitotason ja turvallisuuden mukaan sekä tietysti liikumme ja leikimme hauskaa pitäen. Tervetuloa harjoittelemaan lajia turvallisesti ja joukkueen tason mukaan hauskassa meiningissä unohtamatta kuitenkaan hauskan pitämistä. Kursseilla edetään joukkueen tason mukaan.

Kurssi torstaisin klo 17 – 17:50 10.1. – 2.5.19, ei 28.2., eikä 18.4.

Kurssi kestää 15 kertaa.

Kurssimaksu 145,-.

Kurssille mahtuu 10 – 12 henkeä.

Ilmoittautuminen Cheerleading harraste-kurssille ilmoittautumislomakkeen kautta.

Ohjaajana Reetta Grönfors

Hartia - selkä -jumppa

Lempeän tehokas jumppatunti, jossa vahvistetaan ja huolletaan erityisesti selän, niskan sekä hartioiden seutua. Jumppa sopii loistavasti esimerkiksi näyttöpäätetyöskentelijöille ja heille, joilla selkä-hartiaseudulla on kireyksiä.

Tunnilla tehdään helppoja liikkeitä pääasiassa kehonpainolla.

Ohjaaja Pihla Neuvonen

Torstaisin klo 18 – 19. Kurssit 9 kertaa.

1. kurssi 10.1. – 14.3.19, ei 28.2., 2. kurssi 21.3. – 16.5.19

Hinta 75,-/55,-*

Osallistujamäärä: 10 – 12. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Joogaa jäykille

Joogaa jäykille on joogaan tutustumiskurssi. Tunnilla opitaan helppoja joogaliikkeitä ja samalla huolletaan ja vahvistetaan kehoa. Sinun ei tarvitse olla notkea osallistuaksesi tunnille, vaan jokainen suorittaa liikkeet oman tason ja fiiliksen mukaan. Tule rohkeasti mukaan joogaamaan rennolle ja iloiselle tunnille!

Ohjaajana Pihla Neuvonen

Torstaisin klo 19 – 20. Kurssi 9 kertaa.

1. kurssi 10.1. – 14.3.19, ei 28.2., 2. kurssi 21.3. – 16.5.2019

Hinta 75,-/55,-*

Osallistujamäärä 10 – 12. Kurssi toteutuu, kun ilmoittautuneita on vähintään 10 henkilöä.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Kahvakuula

Kahvakuula on ikivanha kuntoilu- ja voimailuväline, jota voi käyttää todella monipuolisesti. Myönteinen ja nopeasti havaittavissa oleva vaikutus niin peruskuntoon, lihasvoimaan kuin liikkuvuuteenkin on taattu, kun treenaat tätä lajia viikoittain. Tunnilla on tarjolla erilaisia heilautuksia, soutuja, punnerruksia, kyykkyjä ynnä muita kahvakuulaliikkeitä sekä toisinaan myös ilman kuulaa tehtäviä kehonpainoliikkeitä. Alku- ja loppuverryttelyt kuuluvat kuvaan. Malm Areenalla ei harrastajalle koskaan vedetä kahta samanlaista kuulatuntia peräkkäisillä treenikerroilla. Vaihtelu virkistää, ja kehityskin jatkuu, kun vaihtelemme kuulan painoa, sarjojen pituuksia, tekniikoita, tehtävien liikkeiden järjestystä sekä lepotaukojen pituuksia.

Maanantaikurssit: peruskurssi klo 18 -19, jatkokurssi klo 19 – 20

1. kurssi 13.8. – 8.10.2018, 2. kurssi 22.10. – 17.12.2018

Perjantaikurssit klo 18 – 19: 1. kurssi 17.8. – 12.10.2018, 2. kurssi 26.10. – 21.12.2018

Ohjaaja Kari Saarinen

Hinta 75,-/55,-*

Osallistujamäärä: Maanantain ryhmissä 10 – 12 ja perjantaina 10 – 20. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

 

Kuntolentis

Sunnuntain kuntolentis on tarkoitettu jonkun verran pelanneille. Pidetään lentopallotaitoja ja omaa kuntoa yllä. Samassa yhteydessä voi käydä myös kuntosalilla. Sopii kaikenikäisille!

Sunnuntaisin klo 19:30 – 21:00

Kevään -19 lentis 20 kertaa: 13.1. – 26.5.19

Kurssille ilmoittaudutaan nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle tai Jormalle paikan päällä.

 

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on tehokasta, turvallista ja hauskaa harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Kuntonyrkkeilyn myötä taakse jäävät istumatyön jumittamat hartialihakset, peruskunto kasvaa huomaamatta ja ylimääräiset kilot saavat kyytiä.

Ohjaaja Jere Tingander

Kurssi maanantaisin klo 17 – 18. Kurssi 9 kertaa.

1. kurssi 7.1. – 11.3.2019, ei 25.2., 2. kurssi 18.3. – 20.5.2019, ei 22.4.

Hinta: 80,-/60,-*

Osallistujamäärä: 10 – 20. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan nettiajanvarauksen kautta https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/  ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Lihaskunto - venyttely

Haluatko vahvistaa lihaskuntoasi, mutta tunnin hikijumpat eivät ole sinua varten? Jäävätkö venyttelyt useimmiten väliin? Tunti sisältää n. 40 min helppoja lihaskuntoliikkeitä erityisesti keskivartalolle. Lopuksi vielä ihanan pitkät ja rentouttavat 20 min venyttelyt. Tunti ei sisällä hyppyjä. Kaikille liikkeille on sekä vaativammat, että helpotetut versiot. Tunti sopii kaikenkuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Kurssi tiistaisin klo 18 – 19. Kurssi 9 kertaa.

1. kurssi 8.1. – 12.3.2019, ei 26.2., 2. kurssi 19.3. – 14.5.2019

Hinta: 75,-/55,-*

Osallistujamäärä: 10 – 12. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Muokkaus

Vahvemmat reidet, tiukempi vatsa, lihasta pakaroihin? Tämä kurssi on tehty sinulle, jos haluat vahvistaa erityisesti näitä lihasryhmiä. Kurssilla tehdään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä sekä kehonpainolla, että mm. kahvakuulalla. Kurssi sopii kaiken kuntoisille.

Keskiviikkoisin klo 17:30 – 18:30

1. kurssi 9.1. – 13.3.19, ei 27.2.

2. kurssi 20.3. – 22.5.19, ei 1.5.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Hinta: 75,-/55,-*

Osallistujamäärä: 10 – 12. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Parkour

Parkour on liikuntalaji jossa pyritään liikkumaan mahdollisimman sulavasti ja tehokkaasti paikasta toiseen. Tunnille voi osallistua Parkouria jo harrastanut tai vasta aloittaja. Parkour on laji, joka antaa mahdollisuuden monipuoliseen ja eri tasoisten lasten harjoitteluun samalla tunnilla. Se sopii hyvin myös minkä tahansa urheilulajin oheisharjoitteluksi.

Parkourtunti sisältää hyppyjä, ylityksiä, esteitä ja akrobatiaa. Se kehittää tasapainoa, liikkuvuutta, koordinaatiota ja kehonhallintaa sekä itseluottamusta. Tunnilla olisi hyvä olla mukana sisäliikuntaan tarkoitetut tossut ja vesipullo.

Maanantain parkour yli 7-v klo 16 – 16:50

kurssi 7.1. – 13.5.19, ei 25.2., eikä 22.4.

Sunnuntain parkourit: 5-6 v klo 16 – 16:50, 7-9v klo 17 – 17:50, yli 9-v klo 18 – 18:50

kurssi 13.1. – 19.5., ei 24.2., eikä 21.4.

Kevään -19 kurssi kestää 17 kertaa.

Ryhmäkoko 10 – 20 henkeä.

Ilmoittautuminen Parkour-kursseille ilmoittautumislomakkeen kautta.

Ohjaajana Jere Tingander

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä harjoitusohjelma 1900 luvun alusta. Pilateksen tavoitteena on löytää kehon neutraali asento, tukilihasten eli keskivartalon syvien lihasten aktivointi ja vahvistaminen. Liikkeet tehdään hengitysrytmiin rauhallisesti ja keskittyneesti, painopisteenä tukilihasten aktivointi. Pilatesmenetelmä on oiva tapa vahvistaa ja notkeuttaa kehoa.

Pilateksella notkeus paranee, ryhti kohenee ja keho muuttuu sulavalinjaiseksi. Voit välttyä selkäkivuilta, kun keskivartalon lihakset vahvistuvat ja tasapaino paranee. Tunnilla teemme ensin hengitysharjoituksia ja muutamia rangan lämmittelyliikkeitä seisten. Sen jälkeen teemme erilaisia harjoitteita mattoliikkeinä.

Joustavat vaatteet päälle ja varaudu myös pitkähihaiseen puseroon/takkiin. Kenkiä emme tarvitse. Ota isompi käsipyyhe mukaan, jotta tarvittaessa voit kääriä sen pään tueksi. Pilates sopii kaikille. Haastavimmissa liikkeissä annamme vaihtoehtoliikkeitä.

Ohjaajana Satu Nieminen

Kevään 2019 kurssit kestävät 9 tuntia.

Tunnit sunnuntaisin

  • klo 15 – 16
  • klo 17 – 18
  • klo 18:10 – 19:10
  • klo 19:20 – 20:20

Kurssi 1 13.1. – 17.3.19, ei 24.2., kurssi 2 24.3. – 26.5.19, ei 21.4.

Hinta: 75,-/55,-*

Osallistujamäärä: 10 – 12. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

 

Seniorijumppa

Mukavaa ja monipuolista jumppaa seniori-ikäisille. Kurssilla vaihtuvat teemat mm. kuminauhajumppa, keppijumppa, kuntopiiri, tasapaino sekä liikkuvuus. Kurssilla jokainen tekee oman kuntonsa mukaan, ja erilaiset rajoitteet otetaan tunnilla huomioon – kaikille liikkeille löytyy vaihtoehtoiset liikkeet. Tule mukaan liikkumaan hyvässä seurassa.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Keskiviikkoisin klo 10:30 – 11:30

1. kurssi 9.1. – 20.3.19, ei 6.2., eikä 27.2.

2. kurssi 27.3. – 29.5.19, ei 1.5

Hinta: 60,-/40,-*

Osallistujamäärä: 10 – 20. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Vanhempien syketreeni

Tällä kurssilla pääset treenaamaan monipuolisesti sekä lihaskuntoa, että kasvattamaan kestävyyttä ja mikä parasta, lapsen saa ottaa tunnille mukaan! Kurssilla on vaihtuvat teemat mm. HIIT (kovatehoinen intervalliharjoittelu), Bootcamp (kehittää kokonaisvaltaisesti peruskuntoa), kahvakuula ym. sykkeellistä treeniä kurssilaisten toiveiden mukaisesti.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Tiistaisin klo 16:30 – 17:15

1. kurssi 8.1.-12.3.19, ei 26.2.

2. kurssi 19.3.-14.5.19

Hinta: 60,-/40,-*

Osallistujamäärä: 10 – 12. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.

Äiti - vauva -jumppa

Tule liikkumaan kurssille yhdessä vauvasi kanssa. Kurssilla vaihtuvat teemat mm. lihaskuntoa, liikkuvuutta, sykkeitä tietenkään unohtamatta. Kurssilla liikutaan vauvan ehdoilla. Voit jumpata vauvan painoa apuna käyttäen, tai jos vauvasi innostuu tutustumaan muihin leikkikavereihin lattialla, voit tehdä liikkeitä myös ilman vauvaa. Tämä on myös hyvä tilaisuus tutustua muihin samassa elämäntilanteessa oleviin äiteihin liikunnan kautta.

Maanantaisin klo 10 – 10:50

1. kurssi 7.1. – 11.3.19, ei 25.2.

2. kurssi 18.3. – 20.5.19, ei 22.4.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Hinta: 70,-/50,-*

Osallistujamäärä: 10 – 12. Kurssi toteutuu, kun vähintään 10 henkeä on ilmoittautunut sille viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssille ilmoittaudutaan Nettiajanvarauksen https://malmareena.fi/nettiajanvaraus-ja-ilmoittautuminen/ kautta ensimmäisen kurssikerran kohdalle.

*Eläkeläiset, työttömät, vanhempainvapaalla olevat, hoitovapaalla olevat, opiskelijat ja alle 20-v juniorit.