Yksityisille liikkujille

Kuvaukset ryhmäliikuntakursseista

Kurssikuvaukset antavat suuntaa kurssien sisällöstä. Ohjaajat saattavat tehdä kurssin aikana ryhmän kunnon ja toiveiden mukaan tuntien sisältöön. Olkaa rohkeita ja antakaa palautetta ohjaajille!

Ilmoittautumiset aikuisten kursseille nettiajanvarauksen kautta! Parkour- ja cheerleading-kursseille ilmoittautuminen erillisen ilmoittautumislomakkeen kautta, johon löytyy linkki kurssikuvauksen kohdalta.

Bootcamp

Bootcamp on kokonaisvaltainen koko kehon tunti, jossa syke nousee varmasti. Tunnilla tehdään helppoja isku- ja potkusarjoja, punnerruksia, askelkyykkyjä, hyppyjä… Tunti sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Crosstraining

Crosstraining & Kahvakuula – kurssilla käytetään treenivälineinä mm. kahvakuulia, käsipainoja ja kuminauhoja. Treeneissä on sekä lihaskunto- että kestävyysosuuksia, joissa kehitetään koko kehon lihaksistoa monipuolisesti. Kurssilla opitaan oikeita treenitekniikoita, joten ei haittaa, vaikka sinulla ei olisi aiempaa treenikokemusta vastaavasta treenitavasta!

Ohjaaja: Pihla Neuvonen

Hartia-selkäjumppa

Lempeän tehokas jumppatunti, jossa vahvistetaan ja huolletaan erityisesti selän, niskan sekä hartioiden seutua. Jumppa sopii loistavasti esimerkiksi näyttöpäätetyöskentelijöille ja heille, joilla selkä-hartiaseudulla on kireyksiä.

Tunnilla tehdään helppoja liikkeitä pääasiassa kehonpainolla.

Ohjaaja Pihla Neuvonen

Kahvakuula 

Kahvakuulakurssilla treenataan lähinnä lihaskuntoa oman tason mukaisesti. Joka tunnilla haastamme lihaskunnon lisäksi kehonhallintaa, liikkuvuutta ja tukilihaksistoa. Kurssi sopii erityisesti sinulle, jos haluat vahvemman keskivartalon ja kehitystä lihaskuntoon. Aiempaa kahvakuulailu- kokemusta ei tarvitse olla- kurssilla opitaan turvallisia tekniikoita treenien lomassa. Myös konkarikuulalijoille kurssilta löytyy varamsti haastetta.

Tule rohkeasti mukaan!

Ohjaaja: Pihla Neuvonen

Kuntonyrkkeily, alkeis ja jatko

Kuntonyrkkeily on tehokasta ja turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Kuntonyrkkeilyn myötä taakse jäävät istumatyön jumittamat hartijalihakset, peruskunto kasvaa huomaamatta ja ylimääräiset kilot saavat kyytiä. Alkeisryhmässä lähdetään ihan perusteista. Jatkoryhmässä oletetaan osallistujien hallitsevan jo perusteet, jotta tunneilla päästään tekemään vähän haastavampia juttuja.

Ohjaaja Jere Tingander

Lihashuolto ja liikkuvuus

Lihashuolto ja liikkuvuus -kurssilla kehitetään koko vartalon liikkuvuutta venyttelyn, putkirullauksen ja dyynaamisten liikesarjojen avulla. Apuvälineinä voidaan käyttää myös mm. kuminauhaa ja kepillä tehtäviä harjoituksia. Tunti soveltuu niin aktiiviliikkujan lihashuoltoon, kuin näyttöpäätetyöskentelijän liikkuvuuden kehittämiseen. Kurssilta saat helpotusta niska-hartiajumeihin, rentoutta lihaksiin ja tukea tukilihaksistolle, mm. syviin vatsalihaksiin.

Ohjaaja: Pihla Neuvonen

Lihaskunto ja venyttely

Haluatko vahvistaa lihaskuntoasi, mutta tunnin hikijumpat eivät ole sinua varten? Jäävätkö venyttelyt useimmiten väliin? Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä kehon omaa painoa käyttäen keskittyen erityisesti keskivartaloon. Tunnin lopuksi pitkät venyttelyt. Tunti ei sisällä hyppyjä. Liikkeet ovat helppoja ja sopivat hyvin kaikenkuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Muokkaus

Vahvemmat reidet, tiukempi vatsa, lihasta pakaroihin? Tämä kurssi on tehty sinulle, jos haluat vahvistaa erityisesti näitä lihasryhmiä. Kurssilla tehdään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä sekä kehonpainolla, että mm. kahvakuulalla. Kurssi sopii kaiken kuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Parkour, 5-6 v, 7-9v, yli 9-v ja maanantaina yli 7-v

Ilmoittautuminen kevään 2020 parkour-kursseille: 

Parkour on liikuntalaji jossa pyritään liikkumaan mahdollisimman sulavasti ja tehokkaasti paikasta toiseen. Tunnille voi osallistua Parkouria jo harrastanut tai vasta aloittaja. Parkour on laji, joka antaa mahdollisuuden monipuoliseen ja eri tasoisten lasten harjoitteluun samalla tunnilla. Se sopii hyvin myös minkä tahansa urheilulajin oheisharjoitteluksi.

Parkourtunti sisältää hyppyjä, ylityksiä, esteitä ja akrobatiaa. Se kehittää tasapainoa, liikkuvuutta, koordinaatiota ja kehonhallintaa sekä itseluottamusta. Tunnilla olisi hyvä olla mukana sisäliikuntaan tarkoitetut tossut ja vesipullo.

Ohjaajana Jere Tingander

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä harjoitusohjelma 1900 luvun alusta. Pilateksen tavoitteena on löytää kehon neutraali asento, tukilihasten eli keskivartalon syvien lihasten aktivointi ja vahvistaminen. Liikkeet tehdään hengitysrytmiin rauhallisesti ja keskittyneesti, painopisteenä tukilihasten aktivointi. Pilatesmenetelmä on oiva tapa vahvistaa ja notkeuttaa kehoa.

Pilateksella notkeus paranee, ryhti kohenee ja keho muuttuu sulavalinjaiseksi. Voit välttyä selkäkivuilta, kun keskivartalon lihakset vahvistuvat ja tasapaino paranee. Tunnilla teemme ensin hengitysharjoituksia ja muutamia rangan lämmittelyliikkeitä seisten. Sen jälkeen teemme erilaisia harjoitteita mattoliikkeinä.

Joustavat vaatteet päälle ja varaudu myös pitkähihaiseen puseroon/takkiin. Kenkiä emme tarvitse. Ota isompi käsipyyhe mukaan, jotta tarvittaessa voit kääriä sen pään tueksi. Pilates sopii kaikille. Haastavimmissa liikkeissä annamme vaihtoehtoliikkeitä.

Ohjaajana Satu Nieminen

Seniorijumppa

Mukavaa ja monipuolista jumppaa seniori-ikäisille. Kurssilla vaihtuvat teemat mm. kuminauhajumppa, keppijumppa, kuntopiiri, tasapaino sekä liikkuvuus. Kurssilla jokainen tekee oman kuntonsa mukaan, ja erilaiset rajoitteet otetaan tunnilla huomioon – kaikille liikkeille löytyy vaihtoehtoiset liikkeet. Tule mukaan liikkumaan hyvässä seurassa.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Äijäjumppa

Vain miehille tarkoitetulla kurssilla treenataan monipuolisesti sekä lihaskuntoa että kestävyyttä vaihtuvin teemoin mm. kahvakuula, kiertoharjoittelu, kehonpainoharjoittelu ym lihashuoltoa ja venyttelyä unohtamatta. Mukana pärjäävät niin aloittelevat kuin kauemminkin treenanneet, tunneista saa muokattua jokaisen kuntotasoon sopivan. Tunti ei sisällä tanssiliikkeitä tai vatsa-peppujumppaa, tämä on miesten oma juttu, jossa hiki ja testosteroni virtaa.

Ohjaajana Pirjo Lehtelä

Kuntolentopallo

Sunnuntain kuntolentis on tarkoitettu jonkun verran pelanneille. Pidetään lentopallotaitoja ja omaa kuntoa yllä. Samassa yhteydessä voi käydä myös kuntosalilla. Sopii kaikenikäisille!