Yksityisille liikkujille

Kuvaukset ryhmäliikuntakursseista

Kurssikuvaukset antavat suuntaa kurssien sisällöstä. Ohjaajat saattavat tehdä kurssin aikana ryhmän kunnon ja toiveiden mukaan tuntien sisältöön. Olkaa rohkeita ja antakaa palautetta ohjaajille!

Ilmoittautumiset aikuisten kursseille nettiajanvarauksen kautta ensimmäisen kurssipäivän kohdalle. 

Lasten kursseille (Parkour, Cheerleading) ilmoittautumiset sähköpostitse info@malmareena.fi

 

Bootcamp

Bootcamp on toiminnallinen, kokonaisvaltainen koko kehon tunti, jossa syke nousee varmasti. Tunnilla paiskotaan lekalla, käännellään traktorinrenkaita, viskotaan palloja ym ym… Tunti sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Cheerleading 6-12 vuotiaille

Cheerleading -kurssilla päästään tutustumaan monipuolisen lajin eri osa-alueisiin hauskojen ja innostasvien leikkien ja harjoitteitten kautta. Kurssilla opetellaan lajin alkeistaitoja kuten nostoja, akrobatiaa, tanssia ja hyppyjä. Liikunnan ilon ohella opitaan myös joukkuelajin tärkeitä taitoja: ryhmätyöskentelyä ja kavereiden huomioon ottamista. Kaikki ovat tervetulleita mukaan, aiempaa lajitaustaa ei vaadita. Kurssilla kuitenkin otetaan huomioon lasten liikunnalliset taidot ja edetään tarvittaessa nopeammin vaativampiin lajitaitoihin. 

Ohjaaja Mona Tuomainen 

 

Crosstraining

Crosstraining – kurssilla treenataan tehokkaasti sekä turvallisesti. Tunneilla opetellaan tekniikkaa mm. maastavetoon, kyykkyihin, kahvakuulaharjoitteisiin, leuanvetoon sekä moniin muihin liikkeisiin. Kurssi soveltuu hyvin niin vasta-alkajalle kuin kokeneemmallekin treenaajalle, jokaiselle löytyy sopivat liikevariaatiot sekä harjoittelukuormat.

Tunnit pitävät sisällään voima- ja taitoharjoittelua, kestävyysosioita erilaisilla sykealueilla sekä tietenkin kunnolliset lämmittelyt ja liikkuvuusharjoitteet. Treeneissä painot saavat kyytiä ja syke nousee, kuitenkaan turvallisia suoritustekniikoita unohtamatta. Kurssilla käytetään paljon vapaita painoja sekä tehdään liikkeitä kehonpainolla, joten voiman ja kestävyyden lisäksi myös tasapaino ja liikehallinta kehittyy kurssin aikana. Tervetuloa mukaan! 

Ohjaaja: Mikko Uotila

Energiaa ja jaksamista arkeen 

Matalan kynnyksen liikuntaa pienryhmässä! Ryhmän tavoitteena on saada lisää energiaa, liikkuvuutta ja toiminnallisuutta arkeen liikunnan ilon ja tsemppaavan ilmapiirin myötä. Kurssilla tehdään monipuolisia lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteita, jotka auttavat arjessa jaksamisessa. Liikkeet sopivat kaiken kuntoisille. 

Ohjaaja: Mona Tuomainen

Glowing body and mind 

Tule hikoilemaan päivän huolet pois ja saamaan hyvä fiilis kehoon sekä mieleen! Kurssilla tehdään monipuolisia voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta kehittäviä kiertoharjoitteluita hyödyntäen välineitä sekä oman kehonpainoa keskittyen liikkeiden suoritustekniikkaan. Unohtamatta rentouttavia loppuvenyttelyitä oman hengityksen tahtiin. Keho ja mieli kiittää!
Kurssi soveltuu liikunnallista taustaa omaaville & itsensä haastamisesta pitäville.

Ohjaajana Mona Tuomainen 

 

Ilmajooga

Ilmajoogassa vahvistat keskivartalon tukilihaksia sekä lisäät liikkuvuutta katosta roikkuvan joogakangaan avulla. Kurssi sopii sekä aloittelijoille että jo ilmajoogaa harrastaneille. Ilmajoogassa kullekin kurssilaiselle on oma liina jota käytetään läpi kurssin.

Ohjaajana Johanna Miettinen

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on tehokasta ja turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Kuntonyrkkeilyn myötä taakse jäävät istumatyön jumittamat hartialihakset, peruskunto kasvaa huomaamatta ja ylimääräiset kilot saavat kyytiä.

Suosittelemme omien hanskojen käyttöä kurssilla. Tarvittaessa meiltä saat hanskat kuitenkin lainaan tunnin ajaksi.

Kuntonyrkkeilyn ikäraja on 15 vuotta.

Ohjaaja Jere Tingander

Kuntolentis 

Sunnuntain kuntolentisryhmä aloittelee toimintaansa ja mukaan ovat tervetulleita lentopalloa jo jonkun verran pelanneet. Eli perusasiat pitää olla hallussa jo. Ryhmä on tarkoitettu kunnon ja lentopallotaitojen ylläpitoon. Samassa yhteydessä voi käydä myös kuntosalilla. 

Leuanvetokurssi

Opi vetämään leukoja tai tule hakemaan uutta virikettä treeniisi syksyn uudella leuanvetokurssilla. Ohjattuja tunteja on kolme ja väliviikoille saat omatoimisen leuanvetotreenin tehtäväksi. Tunneilla tehdään monipuolisesti leuanvetoa tukevia harjoitteita ja kurssi soveltuu hyvin niin vasta-alkajalle kuin hieman kokeneemmallekin treenaajalle.

Ohjaaja Mikko Uotila 

Lihashuolto ja liikkuvuus

Lihashuoltotunnilla tehdään kokonaisvaltaisesti erilaisia venytysharjoitteita. Venytyksiä toteutetaan sekä staattisesti paikallaan että dynaamisesti liikkeen kanssa oman kehon liikeratoja kunnioittaen. Tunneilla keskitytään pääasiassa yleisimmin lihashuoltoa vaativiin lihasryhmiin, mutta myös oikeaoppiseen hengitykseen ja rentoutumiseen. Olipa tavoitteesi sitten parantaa tai ylläpitää liikkuvuutta, huoltaa lihaksiasi treenin päätteeksi tai vain rentoutua pitkän työpäivän jälkeen, tunti on varmasti juuri sinulle sopiva!

Ohjaaja: Mikko Uotila

 

Muokkaus

Muokkauskurssilla treenataan erityisesti pakaroiden aluetta sekä keskivartaloa mm. kuminauhatreenin, AMRAP -harjoitusten sekä steppilaudan avulla. 

 

Ohjaaja Mikko Uotila 

 

Parkour, 5-6 v, 7-9v, yli 9-v ja maanantaina yli 8-v

Ilmoittautuminen syksyn 2021 parkour-kursseille:

Ilmoittautumiset info@malmareena.fi

Parkour on liikuntalaji jossa pyritään liikkumaan mahdollisimman sulavasti ja tehokkaasti paikasta toiseen. Tunnille voi osallistua Parkouria jo harrastanut tai vasta aloittaja. Parkour on laji, joka antaa mahdollisuuden monipuoliseen ja eri tasoisten lasten harjoitteluun samalla tunnilla. Se sopii hyvin myös minkä tahansa urheilulajin oheisharjoitteluksi.

Parkourtunti sisältää hyppyjä, ylityksiä, esteitä ja akrobatiaa. Se kehittää tasapainoa, liikkuvuutta, koordinaatiota ja kehonhallintaa sekä itseluottamusta. Tunnilla olisi hyvä olla mukana sisäliikuntaan tarkoitetut tossut ja vesipullo.

Ohjaajana Jere Tingander

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä harjoitusohjelma 1900 luvun alusta. Pilateksen tavoitteena on löytää kehon neutraali asento, tukilihasten eli keskivartalon syvien lihasten aktivointi ja vahvistaminen. Liikkeet tehdään hengitysrytmiin rauhallisesti ja keskittyneesti, painopisteenä tukilihasten aktivointi. Pilatesmenetelmä on oiva tapa vahvistaa ja notkeuttaa kehoa.

Pilateksella notkeus paranee, ryhti kohenee ja keho muuttuu sulavalinjaiseksi. Voit välttyä selkäkivuilta, kun keskivartalon lihakset vahvistuvat ja tasapaino paranee. Tunnilla teemme ensin hengitysharjoituksia ja muutamia rangan lämmittelyliikkeitä seisten. Sen jälkeen teemme erilaisia harjoitteita mattoliikkeinä.

Joustavat vaatteet päälle ja varaudu myös pitkähihaiseen puseroon/takkiin. Kenkiä emme tarvitse. Ota isompi käsipyyhe mukaan, jotta tarvittaessa voit kääriä sen pään tueksi. Pilates sopii kaikille. Haastavimmissa liikkeissä annamme vaihtoehtoliikkeitä.

Ohjaajana Satu Nieminen

Seniorijumppa

Mukavaa ja monipuolista jumppaa seniori-ikäisille. Kurssilla vaihtuvat teemat mm. kuminauhajumppa, keppijumppa, kuntopiiri, tasapaino sekä liikkuvuus. Kurssilla jokainen tekee oman kuntonsa mukaan, ja erilaiset rajoitteet otetaan tunnilla huomioon – kaikille liikkeille löytyy vaihtoehtoiset liikkeet. Tule mukaan liikkumaan hyvässä seurassa.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

 

Taaperomix

Taaperomix on n. 1-3-vuotiaan lapsen ja aikuisen yhteinen vauhdikas jumppahetki.
Aikuinen voi olla äiti, isä, ukki, mummi tai vaikka kummi. Myös sisarukset voivat tulla tunnille mukaan.
Tunnilla puretaan energiaa, kehitetään liikkumisen perustaitoja, kuten ketteryyttä, motorisia taitoja ja tasapainoja. Samalla saadaan onnistumisen kokemuksia, tavataan kavereita sekä opitaan ryhmässä toimimista ja leikkitaitoja.
Tunnin teemat koostuvat mm. temppuradoista, palloilusta ja musiikkiliikunnasta, aikuisten lihaskuntotreenistä ja joogasta.
Mukaan tarvitset vain normaalin liikuntavarustuksen ja vesipullon. Aikuiset pärjäävät ilman kenkiä, lapselle on hyvä ottaa mukaan liukuestesukat, tossut tai olla paljain jaloin.

Tervetuloa liikkumaan!

Ohjaaja Reetta Grönfors

 


Lukujärjestys


Nettiajanvaraus