Yksityisille liikkujille

Kuvaukset ryhmäliikuntakursseista

Kurssikuvaukset antavat suuntaa kurssien sisällöstä. Ohjaajat saattavat tehdä kurssin aikana ryhmän kunnon ja toiveiden mukaan tuntien sisältöön. Olkaa rohkeita ja antakaa palautetta ohjaajille!

Bootcamp

Bootcamp on kokonaisvaltainen koko kehon tunti, jossa syke nousee varmasti. Tunnilla tehdään helppoja isku- ja potkusarjoja, punnerruksia, askelkyykkyjä, hyppyjä… Tunti sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Combat

COMBAT on eri taistelulajeja yhdistelevä tehokas intervallitunti, joka sopii niin aloittelijoille kuin pitkäänkin jumpanneille. Tunti koostuu erilaisista lyönti-, isku- ja potkusarjoista lihaskuntoa unohtamatta ja on loistava treeni koko kropalle. Ohjaaja näyttää liikkeille vaihtoehtoja, joten tunnin tehokkuutta on helppo itse säädellä. Minkäänlaista kokemusta taistelulajeista ei tarvita – mukaan riittää halu treenata ja pitää hauskaa!

Ohjaaja Heidi Pitkänen

Crosstraining ja kahvakuula

Crosstraining & Kahvakuula – kurssilla käytetään treenivälineinä mm. kahvakuulia, käsipainoja ja kuminauhoja. Treeneissä on sekä lihaskunto- että kestävyysosuuksia, joissa kehitetään koko kehon lihaksistoa monipuolisesti. Kurssilla opitaan oikeita treenitekniikoita, joten ei haittaa, vaikka sinulla ei olisi aiempaa treenikokemusta vastaavasta treenitavasta!

Ohjaaja: Pihla Neuvonen

Hartia-selkäjumppa

Lempeän tehokas jumppatunti, jossa vahvistetaan ja huolletaan erityisesti selän, niskan sekä hartioiden seutua. Jumppa sopii loistavasti esimerkiksi näyttöpäätetyöskentelijöille ja heille, joilla selkä-hartiaseudulla on kireyksiä.

Tunnilla tehdään helppoja liikkeitä pääasiassa kehonpainolla.

Ohjaaja Pihla Neuvonen

Hiit

High-intensity interval training (HIIT) on kovatehoinen kestävyysharjoitus, jossa saat koetella kestävytesi rajoja. Tunnilla käyetään treenivälineinä lähinnä kehonpainoharjoitteita, kuminauhavastusta ja käsipainoja. Tunnilla mennään oman kuntotason mukaisesti, joten kurssille on tervetulleita niin konkarit kuin treeniuraa aloittelevat !

Ohjaaja: Pihla Neuvonen

Kuntonyrkkeily, alkeis ja jatko

Kuntonyrkkeily on tehokasta ja turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Kuntonyrkkeilyn myötä taakse jäävät istumatyön jumittamat hartijalihakset, peruskunto kasvaa huomaamatta ja ylimääräiset kilot saavat kyytiä. Alkeisryhmässä lähdetään ihan perusteista. Jatkoryhmässä oletetaan osallistujien hallitsevan jo perusteet, jotta tunneilla päästään tekemään vähän haastavampia juttuja.

Ohjaaja Jere Tingander

Lihashuolto ja liikkuvuus

Lihashuolto ja liikkuvuus -kurssilla kehitetään koko vartalon liikkuvuutta venyttelyn, putkirullauksen ja dyynaamisten liikesarjojen avulla. Apuvälineinä voidaan käyttää myös mm. kuminauhaa ja kepillä tehtäviä harjoituksia. Tunti soveltuu niin aktiiviliikkujan lihashuoltoon, kuin näyttöpäätetyöskentelijän liikkuvuuden kehittämiseen. Kurssilta saat helpotusta niska-hartiajumeihin, rentoutta lihaksiin ja tukea tukilihaksistolle, mm. syviin vatsalihaksiin.

Ohjaaja: Pihla Neuvonen

Lihaskunto ja venyttely

Haluatko vahvistaa lihaskuntoasi, mutta tunnin hikijumpat eivät ole sinua varten? Jäävätkö venyttelyt useimmiten väliin? Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä kehon omaa painoa käyttäen keskittyen erityisesti keskivartaloon. Tunnin lopuksi pitkät venyttelyt. Tunti ei sisällä hyppyjä. Liikkeet ovat helppoja ja sopivat hyvin kaikenkuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Muokkaus

Vahvemmat reidet, tiukempi vatsa, lihasta pakaroihin? Tämä kurssi on tehty sinulle, jos haluat vahvistaa erityisesti näitä lihasryhmiä. Kurssilla tehdään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä sekä kehonpainolla, että mm. kahvakuulalla. Kurssi sopii kaiken kuntoisille.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Parkour, 5-6 v, 7-9v, yli 9-v ja maanantaina yli 7-v

Ilmoittautuminen syksyn 2019 parkour-kursseille: https://forms.gle/GP2Fxu8iwYM4BrU8A

Parkour on liikuntalaji jossa pyritään liikkumaan mahdollisimman sulavasti ja tehokkaasti paikasta toiseen. Tunnille voi osallistua Parkouria jo harrastanut tai vasta aloittaja. Parkour on laji, joka antaa mahdollisuuden monipuoliseen ja eri tasoisten lasten harjoitteluun samalla tunnilla. Se sopii hyvin myös minkä tahansa urheilulajin oheisharjoitteluksi.

Parkourtunti sisältää hyppyjä, ylityksiä, esteitä ja akrobatiaa. Se kehittää tasapainoa, liikkuvuutta, koordinaatiota ja kehonhallintaa sekä itseluottamusta. Tunnilla olisi hyvä olla mukana sisäliikuntaan tarkoitetut tossut ja vesipullo.

Ohjaajana Jere Tingander

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä harjoitusohjelma 1900 luvun alusta. Pilateksen tavoitteena on löytää kehon neutraali asento, tukilihasten eli keskivartalon syvien lihasten aktivointi ja vahvistaminen. Liikkeet tehdään hengitysrytmiin rauhallisesti ja keskittyneesti, painopisteenä tukilihasten aktivointi. Pilatesmenetelmä on oiva tapa vahvistaa ja notkeuttaa kehoa.

Pilateksella notkeus paranee, ryhti kohenee ja keho muuttuu sulavalinjaiseksi. Voit välttyä selkäkivuilta, kun keskivartalon lihakset vahvistuvat ja tasapaino paranee. Tunnilla teemme ensin hengitysharjoituksia ja muutamia rangan lämmittelyliikkeitä seisten. Sen jälkeen teemme erilaisia harjoitteita mattoliikkeinä.

Joustavat vaatteet päälle ja varaudu myös pitkähihaiseen puseroon/takkiin. Kenkiä emme tarvitse. Ota isompi käsipyyhe mukaan, jotta tarvittaessa voit kääriä sen pään tueksi. Pilates sopii kaikille. Haastavimmissa liikkeissä annamme vaihtoehtoliikkeitä.

Ohjaajana Satu Nieminen

Seniorijumppa

Mukavaa ja monipuolista jumppaa seniori-ikäisille. Kurssilla vaihtuvat teemat mm. kuminauhajumppa, keppijumppa, kuntopiiri, tasapaino sekä liikkuvuus. Kurssilla jokainen tekee oman kuntonsa mukaan, ja erilaiset rajoitteet otetaan tunnilla huomioon – kaikille liikkeille löytyy vaihtoehtoiset liikkeet. Tule mukaan liikkumaan hyvässä seurassa.

Ohjaaja Pirjo Lehtelä

Step

STEP-tunnilla treenataan tehokkaasti steppilautaa hyväksi käyttäen. Tunnilla vuorottelevat sykettä nostavat ja rauhallisemmat askellussarjat, joiden tahdissa pysyvät aloittelijatkin. Aerobisen osuuden jälkeen tehdään hieman myös lihaskuntoliikkeitä sekä venytellään. STEPissä on luvassa hikeä ja hyvää mieltä!

Ohjaaja Heidi Pitkänen