Asiakaspalautteen kooste

Kiitos kaikille 65 vastaajalle!

Teimme lokakuussa asiakaspalautekyselyn, jonne saimme ilahduttavan paljon vastauksia.

Ohjaajat ja kurssit

Ohjaajamme saivat paljon positiivista kiitosta. Samoin kurssien sisällöt ja samoja kursseja haluttiin aika hyvin jatkettavaksi myös keväällä 2019. Tämä vahvisti myös sitä, että kevääseen lähdetään suurin piirtein samalla kurssitarjonnalla, mitä nyt on syksyllä ollutkin.

Kursseille ilmoittautuminen koettiin pääasiassa helpoksi, mutta tähän tuli jo vähän enemmän hajontaa. Kevään kurssi-ilmoittautumista selkeyttämään nettiajanvarauksessa tulee näkymään nyt vain kurssien aloituspäivät, joihin ilmoittautumiset tehdään.

Kurssimaksut koettiin olevan melko lailla sopivalla tasolla. Hieman edullisempia kursseja toivottiin. Joidenkin kurssien maksuihin tulee keväälle pieniä korjauksia, mutta aika lailla syksyn tasolla mennään hinnassa per kurssikerta. Kevätkauden pituudesta johtuen kurssien pituudet joidenkin kurssien osalta muuttuu ja siten myös kurssin hintakin.

Kurssien pituuksista reilu 60% pitää kahdesta lyhyemmästä kurssista kaudessa ja vajaa 40% toivoi koko kauden mittaisia kursseja. Tähän toiveeseen vastaamiseen päädyimme ratkaisuun, jossa kurssit ovat edelleen kahtena erillisenä kurssina, mutta jos ilmoittautuu sekä I- että II-kurssille tammikuun loppuun mennessä, saa II-kurssin maksusta 10% alennuksen. Muistattehan sitten II-kurssin maksamisen yhteydessä mainita tuosta alennuksesta!

Korvauskäytänteistä lähes 50 henkeä oli tyytyväisiä. Muutama maininta oli, että eivät ole toimivia tai hyviä. Tulemme “loppiaisviikonvaihteena” järjestämään taas jumppapäivät, jolloin voi tulla korvaamaan väliin jääneitä tunteja, ellei niitä ole jo käynyt muilla tunneilla korvaamassa. Valitettavasti täysille kursseille emme pysty tilojen pienuuden takia korvaajia ottamaan, ellei joku kurssilainen ole ilmoittanut meille poissaolostaan. Muutamia kommentteja tuli siitä, että hienoa tällaisen korvauskäytännön olemassaolo, kun sitä ei joka paikassa edes ole!

Uusia kurssitoiveita tuli jonkun verran, mutta mikään erityisesti ei noussut ison porukan toiveena esiin. Yhden pilateskurssin saimme lisättyä sunnuntai-päivään alkusyksyyn verrattuna. Yksittäisiä tai parin hengen toiveita emme pysty lähtemään toteuttamaan. On melkoinen palapeli meidän tilojemme sekä ohjaajien kalentereiden (kaikilla heillä on ohjaustunteja muuallakin!) ja tilavuokralaisten kanssa saada sovitettua kurssit lukujärjestykseen.

Tilat

Tilojen osalta eniten kommentteja saimme jumppasalin pienuudesta sekä ilmanvaihdosta. Jumppasalia emme pysty suurentamaan. Ilmanvaihtoa ja lämpötilaa yritetään jälleen säätää ja keksiä ratkaisuja, miten tilannetta voidaan parantaa. Siivouksen maininnat on viety eteenpäin. Eteisen kenkämereen emme tiedä, mitä ihmettä sille voisi tehdä. Vaikka hyllyillä olisi tilaa, moni silti jättää kenkänsä lattialle. Parempi kuitenkin, että kengät jäävät eteiseen, jotta niiden mukana tuleva märkyys ja kura jäävät eteiseen, eikä kulkeudu pukuhuoneisiin.

Muuta

Nettisivujen ja ajanvarauksen osalta mietimme parannuksia koko ajan. Mikäli niihin teillä saisimme konkreettisia ehdotuksia ja esimerkkejä, auttaisivat ne kovasti kehittämisessä.

Kertamaksuja sekä 10-kortteja toivottiin takaisin. Suurin osa kursseista on kuitenkin täynnä, joten näiden käyttömahdollisuudet ovat kovin vähäiset. Lisäksi noiden käyttö ja  kertavarausten organisointi työllistäisivät toimistoa enemmän ja vaatisi lisää päivystysaikoja, jolloin tulisi painetta nostaa maksuja. Haluamme kuitenkin pitää hinnat kohtuullisina ja systeemin selkeänä ja yhdenmukaisena kaikille.

Loppuun vielä pari palautetta:

“–On hyvä, että Kangasalla on tällainen Sali ,joka tarjoaa ohjattuja tunteja. Ei tarvi lähteä Tampereelle asti.”

“–Loistavaa työtä. Hyvät tilat, hyvät ohjaajat ja hyvä asiakaspalvelu.”

Kooste palautteesta löytyy tästä: Asiakaspalautekysely lokakuu -18 

Ja ps. Sauna on jo suunnitteilla.